مغز زنان،مغز مردان!

مغز زنان،مغز مردان!  

آیا تاکنون به این موضوع فکر کرده اید که چه تفاوتی ممکن است بین مغز زنان و مغز مردان وجود داشته باشد ؟ 

برای اطلاع بیشتر  ادامه مطلب رو بخونید 

برای سالیان سال تصور می شد که تفاوت جنسی در عملکرد مغزی توسط هورمون های جنسی تستسترون و استروژن کنترل می شود.ولی اکنون دریافته اند که بین چهار لوب مغز زنان و مردان از نظر عملکرد،تولید مواد شیمیایی و اندازه تفاوت وجود دارد.تمایل زنان برای همدلی و گیرایی اجتماعی مربوط به بخشی از مغز است که ایستموس یا تنگراه نام دارد.تنگراه باریکه ای از بافت است که دو بخش -isthmus-بزرگتر اندام را به هم وصل می کند.در مورد این بخش نیز باید گفت که ایستموس نیمکره چپ مغز را به نیمکره راست پیوند می دهد.این بخش در زنان ضخیم تر از مردان است و همین ارتباط قوی تر بین دو نیمکره مغز می تواند دلیل موفقیت زنان در برقراری ارتباط عاطفی از طریق زبان باشد.به طور کلی نیمکره چپ مغز مسئول فعالیت های منطقی و ظریف و موشکافانه است.خواندن،نوشتن،تجزیه و تحلیل و دانش و مهارت و مدیریت علوم برعهده این بخش می باشد.نیمکره راست مسئول تفکرات خیالی و تصورات و هنر است که در خلق ، استنباط، احساس و شوخ طبعی نقش دارد.البته به خاطر نقش کم تر آن در چرخه علوم،این بخش نیمکره کوچکتر یا کهتر شناخته می شد.مسلما می توان فهمید که ارتباط قوی تر بین این دو نیمکره چه قدر دارای مزیت است.برای مثال نیمکره چپ مغز با توجه به پردازش های نیمکره راست،بیان بهتری از احساس را ارائه خواهد داد.
در حالیکه تصور می شود که مغز مردان از نظر فیزیکی بزرگتر است- زیرا اندازه مغز با اندازه بدن مرتبط است- باید گفت که کورتکس (قشر مخ) زنان 15 تا 20 % بزرگتر از مردان است. این بخش از مغز،مسئول عملکردهای اولیه ای مثل سخنرانی،حرکت و استنباط و احساس است.ولی در مقابل این مزیت تکامل یافته مغز زنان،بخش سفید مغز مردان پاسخگو خواهد بود.به طور کلی بخش سفید مغز مسئول ارتباطات درونی مغز است.این بخش،همه آنچه مغز فرا گرفته است را سازماندهی می کند.و باید گفت که هر چه ارتباطات و اتصالات بخش سفید مغز بیشتر باشد،فرد باهوش تر است.
با همه این اوصاف باید گفت که تفاوت مغز زنان و مردان نباید بیش از اندازه مورد تاکید قرار بگیرد. محققان معتقدند که تفاوت های عصبی هر فرد بیشتر از تفاوت های بین زنان و مردان قابل مشاهده و توجه است.برای مثال باید گفت که تعدادی از بافت های عصبی در جسم پنبه ای مغز هر فرد تا سه برابر می تواند متفاوت باشد.بنابر این علی رقم بعضی از ادعا ها نظیر اینکه" افراد راست تخیلی و افراد چپ مغز حسابگر هستند" باید گفت که آنچه دیده شده،خوانده شده و تاکنون کشف شده است،هنوز رمزگشای دنیای درون هر فرد نیست.

نظرات 11 + ارسال نظر
اشکان 1390/09/07 ساعت 15:32 http://tashkan.blogsky.com/

جالب بود

موفق باشید

سلام . مرسی .

rosei 1390/09/08 ساعت 15:13

magar mard ha ham maghz darand???????????????????????????

ببخشید دیگه مجبور بودم . بلاخره باید مغزمونو با یه چیزی مقایسه می کردم دیگه.

سپید 1390/09/08 ساعت 20:06

ایول سحر جالب بود

مرسی

ناشناس 1390/09/08 ساعت 21:30

این مطلب رو بخونید:in dg niaz b tafakor nadare k .vajeye maghz vase khanooma tarif nashodast azizan[:

عزیزم مغز برای آدم تعریف نشه خیلی بهتر از اینه که فندق رو برای آدم تعریف کنن. راستی توکه این همه از خودت مطمئن هستی چرا هویتت معلوم نیست.

مغز مرد 1390/09/09 ساعت 21:34

اولا : من تو یه دونه کله نیستم.(هر مردی ۲ تا کله داره که توش مغزه)(قابل توجهrosei )
دوما : آنچه که شما نخود خودتون با هاش مقایسه میکنید فراتر از یک مغزه در واقع ابر مغزه پس معلومه مغز شما ...(قابل توجه سحر)
سوما : اعتماد به نفستون منو کشته.
افتاد؟!

واقعا اگه شما به اون نخی که از این گوش به اون گوشتون وصله تا گوشاتون نیفته میگین مغز من تسلیمم.

فکرشم نکن؟ 1390/09/10 ساعت 21:35

سلام.به همه بچه های اکتیو مامایی .نوبتی هم باشه نوبت منه.فقط میخواستم بگم این مطلب در مورد مغز مردان و زنان نمیذاشتین بهتر بود چون زنا مغز فندقی ان؟

سلام داداش اولا اگه خودتو معرفی کنی بیشتر خوشحال میشم.ثانیا از اون نخی که تو سر شماس تا گوشاتون نیفته که بهتره...

فکرشم نکن؟ 1390/09/11 ساعت 15:16

سلام. بازم خودم .اولا نیازی ب معرفی من نیست چون همه منو میشناسن زیر پوستی کار میکنم و ب این نام و لقب مشهورم شرمنده ناراحت نشو ولی خداییش قبول داری مغز دخترا یا بهتر بگم ای کیو دخترا نسبت ب پسرا کمه ؟

علیک سلام داداش. اولا کدوم همه تورو میشناسن تا برم پیش اونا شاید قسمت شد ما هم شما رو شناختیم. ثانیا منظورت چیه از خداییش ، می خوای چیزی رو که اصلا در جنس آقا پسرا تعریف نشده رو تایید کنم...

anty BOY 1390/09/11 ساعت 17:49

این مطلب که آقایون بیش از یک کله دارن یا چند تا مغز توشه درست اما تا حالا به این نکته فکر کردین چیزی که ازش استفاده نمیشه هزارتاشو داشته باش و هی پز بده!!!!

دمت گرم بلاخره یکی پیدا شد حرف دل منو بزنه .

حاجی 1390/09/13 ساعت 17:57

مغز خانوما اندازه مغز یع دزد دریاییه !!!!

حاجی از شما بعیده...

زهرا 1390/09/14 ساعت 19:54

به نظر من مغز پسرا اندازه خاک اره هست که بایک باد نیست و نابود میشه
همشون سندرم دان دارن نه مغز....!
خدا شفاشون بده..!

حالا خوب شد....

حرف حساب جواب نداره.من تسلیمم

٬٬٬٬حالا٬٬٬٬ 1390/10/05 ساعت 18:35

انقد بدم میاد از مردا که نگو خوودم مردم البت

کلا هدفت چی بود از این حرف؟؟؟؟
مردی؟؟؟؟؟؟از مردا بدت میاد؟؟؟؟؟؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد