آیا حرکت سریعتر از نور ممکن است؟

دانشمندان به کشفی دست یافته اند که اگر تایید شود می تواند قوانین فیزیک را بازنویسی کند!

یک گروه بین‌المللی از محققان می گوید: در مشاهده حرکت ذرات وابسته به پدیده های درون اتمی، به نام نوترینو حرکتی سریع تر از سرعت نور - چیزی که قرار بود غیر ممکن باشد - را اندازه گیری کرده اند.

یک شتاب دهنده ذرات یک پرتو نوترینوها را از فاصله 730 کیلومتری آزمایشگاه مرکز تحقیقات اتمی اروپایی در سوئیس به ایتالیا پرتاب کرد هنگامی که نوترینوها در مدت زمان 60 نانو ثانیه  (60 میلیاردم ثانیه) و سریع تر از سرعت نور به مقصد رسیدند دانشمندان شوکه شدند!  آلبرت اینشتین در اوایل قرن 19 میلادی در نظریه خاص نسبیت و معادله معروف

E = mc2

انرژی را برابر جرم ضربدر سرعت نور به توان 2 می داند که یک جزء بنیادین از فیزیک مدرن است بر اساس این نظریه هیچ چیزی نمی تواند سریعتر از سرعت نور حرکت کند

اگر یافته های نوترینو اثبات شود، فیزیکدانان را مجبور می‌کند که در بسیاری از فرضیه های قرن گذشته پیرامون چگونگی کار گیتی تجدید نظر بعمل آورند این گروه تحقیقاتی می گوید نتایج بدست آمده بسختی قابل باور است حتی برای دانشمندانی که آنها را کشف کرده اند محققان از سایر دانشمندان در نقاط دیگر جهان درخواست کرده اند این نتایج را به دقت بررسی کنند، تا اطمینان حاصل شود که احیانا خطایی در روش و یا محاسبات وجود نداشته باشد.

نظرات 4 + ارسال نظر
فاطمه 1390/09/09 ساعت 19:43

خیلی جالبه سرعتی فراتر سرعت نور

فائزه 1390/09/09 ساعت 23:14

خیلی خوب بود واقعا ترکوندی عزیزم

قوربونت خانومی!!!

shayan 1390/09/12 ساعت 12:08 http://hooshbari89.blogsky.com

آلاله خانم جالبه بدونید که یک دانشمند هلندی ثابت کرد که در واقع خطا در اندازه گیری نسبیت زمان رفت و برگشت که از طریق ماهواره های اطراف زمین بدست آمده باعث این برداشت غلط شده و انشتین یک بار دیگه از تاریخ سربلند بیرون اومد! این دانشمندا در حال آماده سازی این شتاب دهنده اند که دوباره این آزمایش رو با در نظر گرفتن این خطا انجام بدن.

سلام!
ممنون که به این مطلب دقت کردین و پیگیرش بودین.!
اما این اتفاق یعنی حرکت نسبیتی ساعتهای نصب شده بر روی ماهواره های "جی. پی. اس" تنها یکی از پارامترهایی بود که این نظریه رو رد میکرد و به قول شما آزمایشات هنوز ادامه داره.
من شخصا امیدوارم این اتفاق واقعی باشه یعنی سرعتی فراتر از سرعت نور وجود داشته باشه.چون در اینصورت میتونیم با جهت منفی در زمان حرکت کنیم.
چی از این بهتر؟؟؟!!!

امین(اتاق عمل ۸۹) 1390/09/13 ساعت 23:13

سرعت اینترنت ایران از سرعت نور هم بیشتره خیلی وقت که نظریه انیشتنو زیر سوال بردیم

تازه از این بیشتر هم میشه!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد