پاسخ به یک سوال.....؟؟؟؟؟

یادتون میاد توی یکی از فعالیت های یکی از کتاب های زیستمون داشتیم:بن سای....... ؟ 

دبیرزیستمون هم وقتی ازش می پرسیدیم بیچاره خودش نمی دونست چیه و یه چیزی می گفت شاید سوالات ذهنمون رو ساکت کنه؟می خوام درمورد بن سای بهتون اطلاعات بدم با کلی عکس.حتما ببینین ادامه مطلب رو هم 

 

 

Bonsai واژه‌ای ژاپنی است و به گیاهانی گفته می‌شود که با وجود داشتن اندازه‌ی بزرگ در طبیعت، برای نگهداری در محیط کوچک سازش یافته‌اند. این کلمه از دو واژه‌ی Bon به معنی سینی یا گلدان کوچک و Sai به معنی درخت یا گیاه تشکیل شده است.

هنر پرورش بن سای هزاران سال پیش در چین رونق پیدا کرد. چینی‌ها احترام خاصی برای آن قائل هستند. وجود بن سای و طبیعت در خانه از نظر مکتب بودائیسم، مفاهیم خاصی هم دارد. کم کم این هنر از چین به ژاپن رسید. ژاپنی‌های خلاق به توسعه و تکمیل آن پرداختند. هم اکنون چین و ژاپن از مهمترین صادر کنندگان بن سای هستند.

پرورش بن سای در واقع نوعی نگارگری روی گیاهان زنده است. هنرمند با حالات خاصی که به گیاه خود می‌دهد ضمن الهام از طبیعت، با بیننده صحبت می‌کند. بیشتر این گیاهان ظاهری کهنسال دارند. انسان با تماشای این درختان خود را در کنار طبیعت بکر جنگل احساس خواهد کرد. مشاهده‌ی تغییرات فصل‌ها از ویژگی‌های جذاب بن سای‌های خزان‌دار است.

 

نظرات 4 + ارسال نظر
سحر 1390/09/19 ساعت 10:37

دبیر زیست ما که خیلی خوب برامون توضیح داد.
ولی دوباره دیدن عکسا خالی از لطف نبود.

فائزه 1390/09/19 ساعت 11:01

اما دبیر زیست ما این قسمت از کتاب رو هیچ وقت درس نداد و همیشه از تدریس این قسمت در میرفت.....

آی سودا 1390/09/19 ساعت 17:40

سلام دوست من خیلی زیبا بود...ما که حتی اکسیژن هوامون هم وارداتی از چینه کاش از این درختچه ها هم وا رد کنیم!!!!!

علی بهداشت محیط 1390/09/20 ساعت 12:58

عکساش خیلی باحال بود...
من حوصله مطلب خوندن ندارم.این یکی عکس زیاد داشت خوشم اومد بازم از این کارا بکنید.
ای ول...

سلام.من هم به این خیلی عقیده دارم که عکس باعث به حوصله آوردن خواننده برای خوندن میشه.مطالبی که گذاشته می شه رو دنبال کنین ان شا الله به خواسته تون میرسین.مرسی از اینکه به وبلاگمون سر زدین

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد