از دست تو ای قدیمی...

اینجا هیچی نمیگم.بیا ادامه مطلب!!!





امروزرفتم معاونت چون با یه خانم کار داشتم.قرار بود بهم یه کارت بده.تا رسیدم اونجا گفتن همین 5 دقیقه پیش رفتن.پیش خودم گفتم تو از اولش خوش شانس بودی!

به همکارش گفتم نمیشه شما کار منو را بندازی؟گف نه جانم باید خودشون بیان.ایشالا شنبه.

-آخه کاری نداره که خانم من کارت شناساییمو نشون میدم شما اسممو یادداشت میکنی بعد کارتو بهم میدی.

خانمه کوتاه نمیومد هی میگف یه روز دیگه بیا.اینقد اصرار کردم تا بالاخره راضی شد زنگ بزنه همکارش و خلاصه کارمو را انداخت.وقتی داش به همکارش زنگ میزد گف دانشجو هم دانشجوی قدیم.

منم هیچی نگفتم آخه قرار بود کارمو را بندازه...

عصر بود

مامانم تازه از مسافرت برگشته بود.منم شدیدا خوابم میومد.با خودم فک کردم بیام تحویلش بگیرم واسش چایی دم کردم.وقت چایی ریختن اصلا حوصله بلند شدن نداشتم به مامانم که تو آشپزخونه بود گفتم:مامان میشه شما چایی رو بریزین؟

ناگهان طوفانی به پا شد!!!

-پاشو دختر!من اینهمه کار ریخته سرم.تازه از راه رسیدم جای اینکه چایی رو بریزی بیاری واسه من میگی خودم بریزم؟بچه هم بچه های قدیم...

منم هیچی نگفتم...آخه حسابی خوابم گرفته بود.بلند شدم چایی رو ریختم.

شب بود.موقع شام اومدم تو آشپزخونه تا ظرف غذامو پر کنم.داداشم اومد ظرفشو گرفت جلو گف:اول واسه من بریز.

-من فقط واسه خودم غذا میریزم.

-نچ نچ...خواهرم خواهرای قدیم...

حالا بماند که در طول روز یه لیوانم جابه جا نکرده بود.میخواس واسه خودش غذا بریزه تنبلیش میومد.

منم هیچی نگفتم!!!

واقعا چراااا؟؟؟؟؟

تو رو خدا اینقد قدیمیا رو به رخ ما نکشین!!قدیم قدیمه امروزم امروزه!

همه نسل ها که قرار نیس رفتاراشون از رو هم کپی پیست بشه.

بچه ها نسل به نسل محبت هاشون فرق میکنه.احترام گذاشتناشون فرق میکنه.دیدگاه به زندگیشونم فرق میکنه.

مگه نه؟

نظرات 11 + ارسال نظر
سلام 1391/02/15 ساعت 12:03

آلاله خانم تو یه ایرادی که داری،همچیرو باهم قاطی میکنی،هیچ موقع نباید احترام و ارزش قایل شدن برای بزرگتر از خودتو به حساب کوتاه فکری دیگران و یا روشنفکری خودت بذاری...
یه حرف خیلی خوب هست که میگه:درخت هرچقدر میوه هاش بیشتر میشه،شاخه هاش خمیده تر میشن
برو زندگی نامه ی شخصیت های بزرگ رو بخون ببین چه کسایی بودن
تو خوبی میکن در دجله انداز .........
حالا این از بد شانسیه تو بود که این چندتا حرف مشابه در طول یک روز گفته شده و تو بهشون حساس شدی
آدمای بزرگ،اندیشه های بزرگ و تفکر عمیق دارن،پس اگه به قول خودت زمان عوض شده و پیشرفت ها پیش اومدن،نباید خیلی از مقدساتی که میتونه مکمل این حسن باشه و در این سیر به پیروزیمون کمک کنه،به باد فراموشی و بد عنقی بقیه گذاشت.

آقا یا خانم سلام
جایی که باید احترام بزارم میزارم!تو نگران اون نباش!
بحث من سر تفاوت رفتارهاس.تفاوت نگرش هاست.اینا فقط چنتا مثال بود.
من میگم از من انتظار نداشته باشین همون جوری زندگی کنم که مامان بزرگ و مامانم زندگی کردن.
قبول دارم بعضی ارزش ها از گذشته باقی موندن.باید هم بمونن اما میگم این ارزشها تو نسل ما یه جور دیگه با یه شکل و در یه قالب دیگه دیده میشن. من میگم بزرگتر هامون افکار و رفتارهای خودشونو به ما دیکته نکنن.
زمونه اونا با زمونه ما فرق داره.
من نگفتم بزرگترها کوته فکرن.اونا نسبت به زمان خودشون کاملا درست و سنجیده فک میکنن.اینم بگم اونقدری که من به بزرگترام احترام میزارم مطمنم تو نمیزاری!کلا مطلب منو یه جور دیگه خوندی!متاسفم!

pepino 1391/02/15 ساعت 21:29

سلام.نه که بگم دیدگاهتون اشتباه هستتش ولی همچین به قول خودتون گفتنی یه چیزایو از گذشتمون باید حفظ کنیم.بیا یه جود دیگه به ماجرای مامان و داداشت نگا کن مثلا خودتو بذار جای مامانت ۹ماه تمام با خونش تغذیت کرده و تقریبا ۲۰سال هم مست که با عشق بزرگت کرد خوب طبیعی که انتظار ازت داره یا اینکه اگه واسه داداشت غذا میریختی مطمئن باش که هم باعث مهر و محبت بیشتر بین اعضای خونواده می شه هم اینک یه روزی اونم جبران میکنه.اما راجب اینک ه تو معاونت اون خانم اینطور جواب دادن نباید سرزنشش کنی چون وظیفه اش نبوده.مقصر اون خانم مسئول بوده که تا پایان کار اداریش نمونده یا اینکه باید لا اقل یه جایگزین داشته باشه بعد سر کارشو ترک کنه ولی راجب اینکه اون خانم کفته که دانشجو هم دانشجو های قدیم من هم با نظر شما موافقم.بعضی جاها باید با زمونه پیش رفت.ولی در کل نباید خودمونو با گذشتگان مقایسه کنیم اونا تموم شدن مهم زمان حاله ببین الان می خوای چیکار کنی.ok

علیک سلام!
حرف شما درسته!.ولی من نگفتم محبت نمیکنم.گفتم نوع محبت کردن من فرق کرده.
درباره اون خانم معاونت هم باید بگم گاهی اوقات پیش میاد یه کار واجب که باید بری ولی جالبه بدونی بنده خدا کارتا رو گذاشته بود تو کشو همکارش!!
احتمالا یادش رفته بوده به همکارش بگه کارتا اونجاسو کار امثال منو را بندازه...بگذریم.!!!
بله ارزش هایی مثه احترام گذاشتن هیچ وقت از بین نمیرن ولی در هر نسل یه جور دیگه خودشونو نشون میدن.ولی این فقط یه بعدشه!
ممنون که به وبلاگ ما سر میزنین!

فرزانه 1391/02/16 ساعت 09:25

باتوجه به شخصیتی که از توسراغ دارم و میدونم یکم زیادی حساسی..
این حرفا رو بهم ارتباط میدی.
در صورتیکه به نظر من اینا فقط اصطلاحی که سر زبوناست نه صرفا حرف دل باشه.
توو هرنسلی احترام گذاشتن افراد مختلف به همدیگه متفاوت بوده و الان هم همونطوره
نمیشه گفت نسل به نسل احترام گذاشتن تغییر میکنه چرا که احترام طرز فکری نیست که با گذشت زمان قدیمی بشه.
گلم باحوصله تر باش.

اتفاقا فرزانه جون همه وقتی لجشون در میاد این حرفو میزنن.
درضمن داری اونی که این حرفو میزنه بی حوصلست نه من!
فرزان جون تو یه جمله گفتی توی هر نسلی احترام گذاشتن متفاوت بوده تو یه جمله دیگه گفتی احترام گذاشتن نسل به نسل تغییر نمیکنه!!!
معلوم نیس با خودت چند چندی گلم!!!
چرا همه گیر دادن به احترام گذاشتن؟من که فقط منظورم به احترام نبود
خیلی چیزای دیگرو تو مطلبم نوشتم که انتظار داشتم اونارو ببینی!
به هر حال ممنون از نظرت دوست خوبم!

سلام 1391/02/16 ساعت 13:11

شرمنده ها ولی اگه جنبه ی انتقاد نداری،خواهشا پست نذار
کوچکترین حرف و نقد کارتو که گذاشتی نظر بگیری به باد تلافی میگیری
تو دانشجویی،پس حرف خوب از بینشون بردار و حرف بد بازگو نکن
منم مطمینم که بیشتر از من به بزرگترا احترام میذاری،ولی میتونی جواب نظرتو با یه لحن دیگه هم بدی
موفق باشی

درسته اسمتو نمیزاری ولی فک کنم بدونم کی هستی!
یه نگاه به نظر اولی که واسه من گذاشتی بنداز.بدون اینکه مطلبو کامل بخونی و یکم راجه بهش فک کنی فوری گارد گرفتیو حرفای منو برعکس تعبیر کردی.چه انتظاری داشتی؟
من جوابتو دادم.
با دیگران همون طوری رفتار کن که دوس داری با تو رفتار کنن.
تو هم از این به بعد با لحن بهتری نظر بزار.
دفه بعد اگه با اسم خودت نظر نزاری تاییدش نمیکنم!!!!
تو هم موفق باشی

Ahmadi moghaddam 1391/02/18 ساعت 20:19

هوالبصیر
سلام

اینجور مطالب کلا همچین بازخوردایی دارن
به منم ایراد گرفته میشه که مطالبت بیشتر مال وبلاگ شخصیه نه کلاسی در حالیکه که من از یه موج یا جریان حرف میزنم نه مشکلات روزانه ام....بعضیا دیدگاهش اینه کاریشم نمیشه کرد...جریان این تاپیک هم همینه شاید ظاهرا بدرد وبلاگ شخصی بخوره ولی یه بیانی توشه که میشه تعمیمش داد به نظر من....البت اگه عزیزان دنبال قاتلین بروسلی تویه وبلاگها و مطالبش نگردن و فقط جبهه گیری بی مورد نکنن
ودرباره تاپیکتون...
تفاوت و تضاد نسلها یه مشکل بزرگ در همه دنیاست نه فقط ماها...ولی ماها طوری آفریده شدیم که بتونیم انعطاف پذیر باشیم
که این اصلو فقط وقتی حرف زور میشنویم قبول داریم که دقیقا باس برعکسش باشیم ولی...
بهتره بدون ادعا و خودبزرگ بینی یا خود مدرن بینی که در دونسل داره موج میزنه کلاهمونو قاضی کنیم ببینیم آیا واقعا قیاس دختر یا پسر...همکار یا دوست...شاگرد و همشاگردی...خواهر یا برادر جوونمون با همتایان نسل پیش که اکثرا بچه های نسل جنگ هستند بجا هست یانه؟مع الفارغ نیست...؟!!!! ولی نمیدونم چرا رعایت نمیکنیم اکثرا...
اینا دوستانه و هم سن سالانه بود همین...
عذر تقصیر بابت زیاد بودن نوشته ها...گذری دیدم خوشم اومد از تاپیک...
موید باشید

علیک سلام
به نظر من وبلاگ مکانیه برای تبادل افکار.پس این موضوع ها توی وبلاگ لازم و ضروریه.شخصی وکلاسی هم نداره.منظور این جور آدما چیه دقیقا؟ینی وبلاگ کلاسی باید فقط مطالب علمی داشته باشه؟
خیلی ببخشیدا ولی ما هر روز داریم تو دانشگاه مطالب علمی میخونیم.

درباره مطلب هم بگم دقیقا منظور من همینه.نباید مقایسه بشیم.ارزش هایی داریم که باید نسبت به اونها سنجیده بشیم نه راه و روش نسل قبل.
مثلا قرآن.کتابیه که برای همه نسلها نوشته شده.ما قوانینمون رو بر اساس اون مینویسیم و اجرا میکنیم.ولی میبینیم که قوانینی وجود دارن که وضع میشن و بعد یه مدتی برداشته میشن.اگه راه و روش ما با اون ارزش ها منافاتی نداره پس دلیلی هم نداره که به خاطر شیوه زندگیمون سرزنش بشیم.


ممنون که به ما سر میزنید

امین 1391/02/18 ساعت 23:08 http://stnkums89.blogsky.com

سلام
تا اونجایی که من یادمه بزرگترین کاری که انجام میدن بیسکوویت خوردنه.اگه رو مود باشن شاید کارتونو انجام بدن اگر هم که نباشن دیگه دیگه.اشوخی کردم اما نمی دونم چرا تو ادارات خیلیا یه کاری برات انجام میدن چاشنی منت توش هست در حالی که...
چه جالب نظرات آپتون از خود آپ طولانی تر بودن
و در پایان خواهر باید هوای داداششو خیلی داشته باشه مثه خواهر خودم
موفق باشی

علیک سلام
آره ولی همه اینجوری نیستن.اینم بگم خانومی که کارمو را انداخت خیلی خوش اخلاق بود،به قول شما رو مود بود
آقا امین من خیلی خیلی هوای داداشمو دارم!اونم خیلی خیلی هوای منو داره.ولی باید نوبتو رعایت کنه!مگه نه؟
ممنون که به ما سر میزنین
(اینم یه نظر کوتاه!!!)

زهرا 1391/02/19 ساعت 10:36

سلام الاله جون به نظرم وبلاگمون به این مطالب احتیاج داره اگه از نظر کسی این مطلب شخصیه میتونن نظر نذارن

مرسی دوست خوبم
ممنونم از حمایتت

هم دانشکده ای 1391/02/20 ساعت 15:52

من باهاتون موافقم که نباید این دو تا نسل با هم مقایسه بشوند البته باید حواسمون باشه که همه از این جمله منظور بدی ندارن و فقط عادت کردنه اند به استفاده اازش
حرف آقای احمدی درسته که همیشه این حرفا بازخورد عجیب داره ولی من تویه وبلاگها فقط مطالب اقای احمدی و کلا مطالب اونجوریو دنبال میکنم شما هم باز از این مطلبا بذارین

سلام!
حرف شما تا حدودی درسته هم دانشکده ایولی من فک میکنم وقتی این جمله استفاده میشه که ما مطابق میل اونا رفتار نکنیم.درست نمیگم؟!!!
اگه پیش بیاد حتما.
ممنون که به ما سر میزنید

آره موافقم

آی سودا 1391/03/07 ساعت 09:38

سلام الاله جون
مطلب جالبی بود و به قولی یه درد دل یا دل نوشته ....
تا حدودی باهات موافقم و اینکه نباید نسل های مختلف اینقدر با هم مقایسه بشن خب هر نسلی مزیت ها و بدی های خودشو داره اما این نکته هم هست که گاهی وقتا نسل های گذشته آرمان های بهتری داشتن و چیز های دیگه ای مثل ایثار,گذشت یا حتی احترام براشون هدف بوده که امروزه با دل مشغولی های نسل ما کمتر بهش توجه میشه

ممنونم دوست عزیزم از نظرت.
ولی اینایی که گفتی واسه ما هم باارزشه ولی این که میگی هدفه نمیفهمم یعنی چی؟!
درسته که رفتارهامون تغییر کرده ولی ارزشهامون نه!

یک دوست 1391/04/06 ساعت 18:35

سلام
یه سوال؟ این مطلب رو با قلم خودتون نوشتید ؟ یعنی نویسنده و خالق خودتون هستید؟ اگه آره ، آفرین به این سبک نگارش.
مطلب جالبی بود . فقط همین.

علیک سلام!
بله نوشته خودمه.ممنون

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد